Skip to content Skip to footer

Journal of Technical Education (JOTED)

ISSNs: 2198-0306

Universität Stuttgart

Indexed in DOAJ

Journal

Titles
  • Journal of Technical Education (JOTED)
ISSNs2198-0306
PublisherUniversität Stuttgart
ZDB-ID2740363-4

Related content

Begleitung beruflich Qualifizierter im Studium: Perspektive berufliches Lehramt

Koerber, R., Matthes, N. & Wohlrabe, D., 9 Apr 2021, In: Journal of Technical Education (JOTED). 9, 1, p. 155-173

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Trainieren der Fehlerdiagnosekompetenz in der Ausbildung. Qualitative Studie mit Lehrenden im Bereich Metall- und Elektrotechnik

Schmidt, K., Kybart, M., Spangenberger, P. & Matthes, N., 9 Apr 2021, In: Journal of Technical Education (JOTED). 9, 1, p. 31-53 13 p.

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Über das TPACK-Professionswissen angehender Lehrkräfte zum Einsatz digitaler Medien im Technikunterricht

Link, N. & Nepper, H. H. (Second author), 2021, In: Journal of Technical Education (JOTED). 9, 2, p. 142–167

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Struktur und Niveaus des Fachwissens von Kfz Mechatronikern gegen Ende der formalen Ausbildung

Berendt, S., Abele, S. & Nickolaus, R., 2017, In: Journal of Technical Education (JOTED). 2017, 5, p. 47-75

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Can diagnostic problem-solving competences of car mechatronics be validly assessed using a paper-pencil test?

Abele, S., 2016, In: Journal of Technical Education (JOTED). 2017, 5, p. 190-211 21 p.

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review