Skip to content Skip to footer

Jonathan Dyrna Master of Science

Person

Research interests

  • Didactic design and use of virtual reality learning environments in educational institutions
  • Self-directed learning in continuing vocational training
  • Use of digital media in continuing vocational training
  • Affect as a moderating factor in multimedia learning

Identification Numbers

ORCID Orcid 0000-0002-3718-0645, external link
Scopus author ID 57194712995

Related content

Digitale und KI-gestützte Lösungen für einen sicheren und effizienten Rückbau kerntechnischer Anlagen: Das Forschungs- und Entwicklungsvorhaben „K.I.S.S.“

Kettler, J., Wippler, D., Anthofer, A. P., Grauel, B., Koslowski, D., Göpel, C. & Nester, A. & 34 others, Löwig, M., Hammoud, R., Ibeawuchi, P. C., Grahlmann, J., Wiesel, H., Rathaus, A., Möllerke, F., Seher, H., Mönig, H., Dierschow, F., Spanier, R., Dewald, M., Britz, S., Herb, J., Imielski, P., Lambertus, C., Mazur, M., Niemeyer, I., Modolo, G., Aymanns, K., Wilden, A., Krieger, T., Laumen, L., Hoerborn, G., Güner, B., Kantharajah, A., von Stamm, J., Stark, M., Fritzsche, S., Stroh, M.-F., Malirsch, T., Köhler, T., Dyrna, J. & Thomas, A., 6 Jan 2025, In: ATW - Internationale Zeitschrift fur Kernenergie. 70, 1, p. 41-48 8 p.

Research output: Contribution to journalResearch articleContributed

Partizipative Gestaltung einer Vorstudie für eine OER- Initiative in der Hochschulbildung: Ein delphigestützter Ansatz

Vogel, A., Müller, J., Liebold, M., Becker, N. & Dyrna, J., Jan 2025, Digitales Lehren und Lernen an der Hochschule: Strategien – Bedingungen – Umsetzung. Lorenz, M., Franz, J., Herrmann, D., Lindner, K. & Staake, T. (eds.). p. 55-68 14 p.

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportContributedpeer-review

Online-Lehrkräftefortbildung „undime – Unterrichten mit digitalen Medien“: Konzeption und Evaluationsergebnisse

Hoffmann, L., Pluder, M., Liebold, M., Schaarschmidt, N., Stark, L., Müller, J. & Dyrna, J. & 4 others, Friedrich, C., Schmidt, D., Hejazi, S. & Toorchi Roodsari, S., 1 Jun 2024, Digitale Transformation in der Bildung: Digital Change Summit 2022. Schneider, A. & Scholz, C. (eds.). SPRINGER VS/SPRINGER FACHMEDIEN, p. 125–150 25 p.

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportInvitedpeer-review

Virtual Reality-gestützte Rollenspiele für die berufliche Bildung: Drei Anwendungsbeispiele und ein Implementierungsleitfaden

Dyrna, J., Arnold, M., Fischer, H., Pfeiffer, T., Meyer, L. & Köhler, T., 2024, Handbuch E-Learning. Köhler, T. (ed.). Wolters Kluwer, p. 1-23 23 p.

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportInvited