Skip to content Skip to footer

Prof. Dr. phil. Axel Gehrmann

Person

Research interests

  • History and theory of school and instruction
  • Empirical research in the field of teacher education
  • Regional development of schools / Educational Governance
  • Lateral entry into the teaching profession
  • Indicator-based educational reporting
  • Internationalization of teacher education

Identification Numbers

Scopus author ID 56086807300

Related content

Pushing crisis response towards sustainable transformation? Reflections from a case analysis of crisis-framed policy actions on teacher education in three European settings

Galvin, C., Gehrmann, A., Madalińska-Michalak, J., Kost, J., Ananin, D., Farell, R. & Germer, P. & 3 others, Bárány, T., Forgaty, L. & Salihovic, M., 12 Jan 2024, In: European journal of teacher education : EJTE. 46, 5, p. 803–820

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Quer- und Seiteneinstiege in den Lehrer:innenberuf: Gründe, Spielarten und Folgen alternativer Wege in die Schule

Gehrmann, A., 2023, Lehrkräftebildung in der Bedarfskrise: Programme – Positionierungen – Empirie. Behrens, D., Forell, M., Idel, T.-S. & Pauling, S. (eds.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt Verlag, p. 25–53

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportContributedpeer-review

Quer- und Seiteneinstieg in den Lehrerberuf: Lehrkräftemangel eröffnet „zweiten Weg“ in die Schule

Gehrmann, A., 2023, Lehrkräftefortbildung: Zur Qualität von bildungspolitischer Steuerung: Befunde – Beispiele – Vorschläge. Priebe, B., Plattner, I. & Heinemann, U. (eds.). Weinheim: Beltz Juventa, p. 240–257

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportContributedpeer-review

Teacher Academy Project-Teaching Sustainability

Bowden, R. K. A. & Gehrmann, A., 2023.

Research output: Contribution to conferencesPresentation slidesContributed

Die Studiensituation im Lehramt: Lehramtsstudierendenbefragung 2021

Schwalbe, A. S., Puderbach, R., Schmechtig, N. & Gehrmann, A., 25 Oct 2022, Zentrum für Lehrerbildung, Schul- und Berufsbildungsforschung (ZLSB).

Research output: Preprint/Documentation/ReportProject report (Final and progress reports)