Skip to content Skip to footer

Chair of School Education/ Institutional School Research

Organisational unit: Chair

Organisation profile

Former holder of the chair: Prof. Dr. Anna Kristin Moldenhauer, external link is currently continuing her research at University of Bremen

Related content and researchers (public profile)

Lernumgebungen für Rechenschwache bis Hochbegabte? Eine videographische Studie zur Konstitution fachlicher Partizipationsmodi in Substanziellen Lernumgebungen

Beier, F., Wagner, E., Wendt, M. & Stern, J., May 2024, Videographische Forschung zu inklusivem Unterricht: Erziehungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven. Wilm, G., Koßmann, R., Böse, S., Fabel-Lamla, M. & Meyer-Jain, C. (eds.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt Verlag, p. 101 - 119

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportContributedpeer-review

Gemeinschaftsschule, die neue Gesamtschule?

Ritter, M., 2023, Gesamtschule – status quo und quo vadis. Graalmann, K., große Prues, P. & Hollen, M. (eds.). Waxmann, p. 123-139 17 p. (Profilentwicklung im Bildungswesen, Vol. 3).

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportInvitedpeer-review

Ein Schulversuch als Schule für mein Kind: Welche Motive verbinden Eltern mit dieser Entscheidung?

Ritter, M., Bartels, H. & Winkler, A., 23 Dec 2022, In: Schulpraxis entwickeln : Journal für forschungsbasierte Schulentwicklung. 1, 1, p. 14-28 15 p.

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Rezension von: Püttmann/ Pfeiffer (Hg.): Methoden empirischer Forschung in der Erziehungswissenschaft. Eine Einführung. Münster: Waxmann 2018

Ritter, M., 31 Jul 2019, In: Erziehungswissenschaftliche Revue - EWR. 18, 3

Research output: Contribution to journalBook/Film review (Recension)Contributedpeer-review

Nino, Julian und Bianka: Einzelfallanalysen von drei Schüler*innen

Hielscher, V. & Ritter, M., 2019, Inklusive Bildung forschend entdecken: Das Konzept der kooperativen Lehrer*innenbildung. Langner, A., Ritter, M., Steffens, J. & Jugel, D. (eds.). Wiesbaden: Waxmann, p. 169-195 26 p.

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportContributedpeer-review