Weiter zum Inhalt Weiter zur Fußzeile

Multilingual Education for Sustainable Futures: Learning from an International Teacher Development Project

Bowden, R. K. A., 23 März 2025, Multilingualism and Language Transition: Innovations and Possibilities. . NORRAG, Band 11. S. 98-101 4 S.

Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/GutachtenBeitrag in Buch/Sammelband/GutachtenBeigetragenBegutachtung

Education for sustainable development, philosophy and ethics in university teacher education: a perspective from TU Dresden

Bowden, R. K. A., Nov. 2024, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. Moll, B. & Tiedemann, M. (Hrsg.). Bamberg, Band 4. S. 89-96

Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/GutachtenSonstiger BeitragBeigetragenBegutachtung

Language learning across transition in the language of learning and teaching: An analysis of the Tanzanian curriculum

Mbogo Barrett, A., Biseko, J. M., Clegg, J., Mbwafu, F. A., Ndabakurane, J. J., Sane, E. & Wayimba, S. J. & 1 weitere, Bowden, R. K. A., Mai 2024, Bristol, UK: University of Bristol , 49 S. (Bristol Working Papers in Education, Band 03/2024).

Publikation: Vorabdruck/Dokumentation/BerichtArbeitspapier

Learner-centred education and English medium instruction: policies in practice in a lower-secondary mathematics class in rural Rwanda

Bowden, R. K. A., Uwineza, I. (Zweitautor:in), Dushimimana, J.-C. (Zweitautor:in) & Uworwabayeho, A. (Zweitautor:in), 2024, in: Compare : a journal of comparative and international education / Comparative Education Society in Europe, British Section. 54, 2, S. 294-313 20 S.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

“Sustainability is more than saving water”: Social learning for sustainability through a whole institution process in university teacher education

Bowden, R. K. A., Kondratjuk, M. & Seffner, N., 2024.

Publikation: Beitrag zu KonferenzenPosterBeigetragenBegutachtung