Research output (171)
Die Fibel in der Zeit des Nationalsozialismus – reformpädagogischer Anspruch und Ästhetisierung der Gewalt.
Heinze, C., 2010, Empirie und Schulbuch: Vorträge des Giessener Symposiums zur Leseforschung. Ehlers, S. (ed.). Peter Lang Verlag, Lausanne [u. a.], p. 129-147 18 p. (Siegener Schriften zur Kanonforschung, Vol. 10).Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/Report › Chapter in book/Anthology/Report › Contributed
PublishedForschendes/Problemorientiertes Lernen in der Lehrendenbildung: Evaluation eines komplexen Lernaufgabenkonzepts für Lernfelder/-situationen
Hartmann, M. D. & Klein, A., Mar 2024, Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch für gewerblich-technische Facharbeit und Bildung. Grimm, A., Herkner, V., Karges, T. & Schlausch, R. (eds.). Berlin, p. 371-383 12 p.Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/Report › Chapter in book/Anthology/Report › Contributed › peer-review
PublishedDigitalization in Geography Education: Theoretical and Practical Considerations for Developing a Collaborative Seminar About Digitalization and Using Digital Media in Geographical Educational Processes
Raschke, N., 2022, Geography Teacher Education and Professionalization. Springer Nature, p. 229-244 16 p. (International Perspectives on Geographical Education (IPGE), Vol. 2022).Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/Report › Chapter in book/Anthology/Report › Contributed › peer-review
Published
Journals (254)
RicercAzione : ricerca educativa, valutativa e di studi sociali sulle politiche e il mondo giovanile
ISSNs: 2036-5330
Erickson, Gardolo
Journal