Skip to content Skip to footer

Dr. phil. Lars Schlenker

Person

Career

Lars Schlenker studied Architecture at the TU Dresden (Diploma, 1997) an Educational Media at the University of Duisburg-Essen (Master of Arts, 2005). He did his doctorate on social contextualization of virtual learning and working environments there (Dr. phil., 2012). Lars Schlenker has been working at the processes and interfaces of architecture, technology and knowledge production in different formats and various professional contexts since the mid-1990s.

Identification Numbers

Scopus author ID 36159879900

Related content

Digitalisierungsprozesse steuern: Faktoren des Gelingens für die Digitalisierung in beruflichen Schulen und ausbildenden Unternehmen

Schlenker, L., Neuburg, C., Jörke, D. & Preissler, A., 13 Jun 2023, In: MedienPädagogik : Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2023, p. 212-229 18 p.

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Bildungsumgebungen integriert planen

Schlenker, L., Nönnig, J. R. & Köhler, T., 2023, Handbuch E-Learning. Köhler, T. (ed.). Wolters Kluwer, Vol. 102. p. 191-196

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportInvitedpeer-review

Wie Digitalisierung gelingt – Empfehlungen für Berufsschulen

Schlenker, L. & Schaarschmidt, N., 2023, Handbuch E-Learning. Köhler, T. (ed.). Wolters Kluwer, Vol. 103. p. 1-8

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportInvitedpeer-review

Reallabor Lernraum: Spielbasierte Planungsprozessdarstellung im Spannungsfeld von Rollenbildern und Nutzungsinteressen.

Schlenker, L. & Neuburg, C., 2022, Lernräume der Zukunft an Hochschulen: physisch, hybrid und online. : Wie wird der „Shift from Teaching to Learning“ in innovative Lernraumkonzepte übersetzt? . Weißenböck, J., Gruber, W. & Freisleben-Teutscher, C. (eds.). Wien: Lemberger Publishing, p. 45-54 10 p.

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportContributedpeer-review

Wie Lernorte über das Online-Berichtsheft kooperieren (können). Ausgewählte empirische Befunde aus dem Verbundprojekt DiBBLok.

Schlenker, L., Neuburg, C., Jörke, D. & Preissler, A., 2022, Lernortkooperation in der Ausbildung digital denken?: Befunde und Impulse zur Lernortkooperation im Zeitalter digitaler Bildung. Kretschmer, S. & Pfeiffer, I. (eds.). wbv Media GmbH & Co. KG, p. 165-174 10 p.

Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/ReportChapter in book/Anthology/ReportInvitedpeer-review