Wann ist Lernen mit digitalen Medien (wirklich) selbstgesteuert? Ansätze zur Ermöglichung und Förderung von Selbststeuerung in technologieunterstützten Lernprozessen
Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/Report › Conference contribution › Contributed › peer-review
Contributors
Translated title of the contribution | When is learning with digital media (really) self-regulated? Approaches for the facilitation and promotion of self-regulation in technology-supported learning processes |
---|
Details
Original language | German |
---|---|
Title of host publication | Communities in New Media |
Editors | Eric Schoop, Nina Kahnwald, Thomas Kohler |
Publisher | TUDpress/Thelem Universitätsverlag |
Pages | 155-166 |
Number of pages | 12 |
ISBN (electronic) | 9783959081214 |
Publication status | Published - 2018 |
Peer-reviewed | Yes |
Conference
Title | 21st Conference on Communities in New Media |
---|---|
Subtitle | Forschung zu Wissensgemeinschaften in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung |
Abbreviated title | GeNeMe 2018 |
Conference number | 21 |
Duration | 24 - 26 October 2018 |
Degree of recognition | National event |
Location | HTW Dresden |
City | Dresden |
Country | Germany |
External IDs
Scopus | 85060552543 |
---|---|
ORCID | /0000-0002-3718-0645/work/142245809 |
ORCID | /0000-0001-5581-9126/work/146643923 |
Keywords
ASJC Scopus subject areas
Keywords
- selbstgesteuertes Lernen, Mediendidaktik, technologieunterstütztes Lernen, Gestaltungsempfehlungen für multimediale Lernumgebungen