Wann ist Lernen mit digitalen Medien (wirklich) selbstgesteuert? Ansätze zur Ermöglichung und Förderung von Selbststeuerung in technologieunterstützten Lernprozessen

Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/reportConference contributionContributedpeer-review

Translated title of the contribution
When is learning with digital media (really) self-regulated?
Approaches for the facilitation and promotion of self-regulation in technology-supported learning processes

Details

Original languageGerman
Title of host publicationCommunities in New Media
EditorsEric Schoop, Nina Kahnwald, Thomas Kohler
PublisherTUDpress/Thelem Universitätsverlag
Pages155-166
Number of pages12
ISBN (electronic)9783959081214
Publication statusPublished - 2018
Peer-reviewedYes

Conference

Title21st Conference on Communities in New Media
SubtitleForschung zu Wissensgemeinschaften in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung
Abbreviated titleGeNeMe 2018
Conference number21
Duration24 - 26 October 2018
Degree of recognitionNational event
LocationHTW Dresden
CityDresden
CountryGermany

External IDs

Scopus 85060552543
ORCID /0000-0002-3718-0645/work/142245809
ORCID /0000-0001-5581-9126/work/146643923

Keywords

Keywords

  • selbstgesteuertes Lernen, Mediendidaktik, technologieunterstütztes Lernen, Gestaltungsempfehlungen für multimediale Lernumgebungen