Weiter zum Inhalt Weiter zur Fußzeile

Concept maps to assess system understanding: Are graphical explanations more accurate than verbal ones?

Schmidt, J., Wollermann, L., Abele, S. & Müller, R., 11 Sept. 2024, in: Behavioral Sciences. 14 (2024), 9, 15 S., 807.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Better self-explaining backwards or forwards? Prompting self-explanation in video-based modelling examples for learning a diagnostic strategy

Meier, J. (Erstautor:in), Hesse, P., Abele, S., Renkl, A. & Glogger-Frey, I., Aug. 2024, in: Instructional Science. 52, 4, S. 613-638 26 S.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Designing an International Large-Scale Assessment of Professional Competencies and Employability Skills: Emerging Avenues and Challenges of OECD’s PISA-VET

Rausch, A., Abele, S., Deutscher, V., Greiff, S., Kis, V., Messenger, S. & Shackleton, J. & 3 weitere, Tramonte, L., Ward, M. & Winther, E., 12 Juni 2024, in: Vocations and learning: studies in vocational and professional education. 17 (2024), 3, S. 393-432 40 S.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Video-based modeling examples and comparative self-explanation prompts for teaching a complex problem-solving strategy

Meier, J., Hesse, P. (Zweitautor:in), Abele, S. (Zweitautor:in), Renkl, A. (Zweitautor:in) & Glogger-Frey, I. (Zweitautor:in), 23 Apr. 2024, in: Journal of computer assisted learning. 40 (2024), 4, S. 1852-1870 19 S.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung