Kooperative Ausbildung im technischen Lehramt: Kompetenzorientierte Lehrerbildung für berufsbildende Schulen im gewerbl.-techn. Bereich

Publikation: Buch/Konferenzbericht/Sammelband/GutachtenSammelbandBeigetragen

Abstract

A new training concept for teaching at vocational schools was developed, tested and analysed at TU Dresden. The innovative study model combines academic and vocational training. The publication introduces the model, the findings of the accompanying scientific study and recommendations for a practise-oriented teacher training for vocational schools. The cooperative study course brings together traditional studies with professional practice. Students have the option of obtaining a skilled worker certification in this course of study. 71 companies, four education providers and 66 students took part in the model project "Cooperative training for technical teaching" (Kooperative Ausbildung im technischen Lehramt - KAtLA), which was financed by the European Social Fund

Details

OriginalspracheDeutsch
ErscheinungsortBielefeld
VerlagBertelsmann Verlag
Seitenumfang233
ISBN (Print)978-3-7639-5561-9
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2015
Peer-Review-StatusNein

Publikationsreihe

ReiheBerufsbildung, Arbeit und Innovation
Band40

Externe IDs

hdl 20.500.12854/31516

Schlagworte

Schlagwörter

  • Lehrerbildung, Didaktik, Sociology, Betriebspraktikum, Berufsausbildung, Lehramtsstudium, Student, Praktikum, Berufsbildende Schule, Kompetenzorientierung, Lehramt an berufsbildenden Schulen, Studienmodell