Langzeitverhalten einer 170 m langen integralen Eisenbahnbrücke: Messungen und Modellbildung zur Interaktion Boden/Bauwerk/lückenloses Gleis am Beispiel der Rednitztalbrücke

Research output: Contribution to journalResearch articleContributedpeer-review

Contributors

  • Marc Wenner - , Leibniz University Hannover (LUH) (Author)
  • Guenter Seidl - , SSF Ingenieure AG (Author)
  • Robert Garn - , SSF Ingenieure AG (Author)
  • Steffen Marx - , Leibniz University Hannover (LUH) (Author)

Details

Original languageGerman
Pages (from-to)120-132
Number of pages13
JournalBautechnik
Volume96
Issue number2
Publication statusPublished - 15 Nov 2018
Peer-reviewedYes
Externally publishedYes

External IDs

Scopus 85058670934
ORCID /0000-0001-8735-1345/work/142244539

Keywords

Keywords

  • Rednitz valley bridge, integral bridge, monitoring, transition plate, rail stresses