A Survey of Teachers’ Media Literacy in Chinese Vocational Schools
Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten › Beitrag in Konferenzband › Beigetragen › Begutachtung
Beitragende
Abstract
Media in the context of education, especially new media like Web 2.0, has attracted the public's attention for more than a decade now. Trendsetting research and publications have been carried out and published in this field and so it remains a popular topic nowadays. This paper focubes on the descriptions of media-pedagogic activities and attitudes of Chinese teachers in vocational education schools. Therefore, the research methodology and main findings of the empirical study, which involved questionnaires at Chinese vocational schools, will be presented.
Details
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Titel | Wissensgemeinschaften 2015 |
Redakteure/-innen | Thomas Kohler, Eric Schoop, Nina Kahnwald |
Herausgeber (Verlag) | TUDpress/Thelem Universitätsverlag |
Seiten | 209-223 |
Seitenumfang | 15 |
ISBN (elektronisch) | 978-3-95908-010-1 |
Publikationsstatus | Veröffentlicht - 2015 |
Peer-Review-Status | Ja |
Publikationsreihe
Reihe | 18. GeNeMe-Workshop 2015 |
---|
Konferenz
Titel | Wissensgemeinschaften 2015 |
---|---|
Beschreibung | „Gemeinschaften in neuen Medien (GeNeMe)“ & „Professionelles Wissensmanagement (ProWM)“ |
Dauer | 25 - 26 Juni 2015 |
Ort | Technische Universität Dresden |
Stadt | Dresden |
Land | Deutschland |
Externe IDs
Scopus | 84959371408 |
---|---|
ORCID | /0000-0002-5399-733X/work/144253956 |
Schlagworte
ASJC Scopus Sachgebiete
Schlagwörter
- Survey, Chinese schools