Units (1)
Chair of Combustion Engineering and Drive Technology
Dresden Institute of Automobile Engineering
Organisational unit: Chair
Research output (8)
Dynamisches Verhalten von Stahlbetonplatten: Sprengversuch – experimenteller Teil
Hering, M., Kühn, T., Häntzschel, T., Neumann, F., Häußler-Combe, U. & Curbach, M., 1 Feb 2019, In: Beton- und Stahlbetonbau. 114, 3, p. 185-193 9 p.Research output: Contribution to journal › Research article › Contributed › peer-review
PublishedUntersuchungen zum Einfluss der Materialanisotropie kaltgewalzter sowie generativ gefertigter Verzahnungen auf deren dynamisches Verhalten
Bräunig, J., Ulrich, C., Drossel, W.-G., Schlecht, B. & Lahl, M., 2017, GETPRO: Die Zukunft der Getriebeproduktion. Forschungsvereinigung Antriebstechnik e.V., p. 176-189 14 p.Research output: Contribution to book/Conference proceedings/Anthology/Report › Conference contribution › Contributed
PublishedEffizienz- und Dynamiksteigerung am Verbrennungsmotor durch Verdichterquerschnittsvariabilitäten
Kleinen, M., 2016Research output: Types of thesis › Doctoral thesis
Published
Activities (2)
Untersuchungen zum Einfluss der Materialanisotropie kaltgewalzter sowie generativ gefertigter Verzahnungen auf deren dynamisches Verhalten
Ulrich, C. (Speaker), Bräunig, J. (Speaker)28 Mar 2017Activity: Talk or presentation at external institutions/events › Talk/Presentation › Contributed
30th Dresden Bridge Building Symposium and German Bridge Building Award 2020
Curbach, M. (Organiser), Marx, S. (Organiser)8 Mar 2021 → 9 Mar 2021Activity: Organising or participating in an event › Organising an event