Ziele und wege zu lärmarmer mobilität

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Beitragende

  • René Bormann - , Friedrich-Ebert-Stiftung e.V. (Autor:in)
  • Regine Gerike - , Technische Universität München (Autor:in)
  • Gustav Herzog - , Abgeordneter im Deutschen Bundestag (Autor:in)
  • Helmut Holzapfel - , Universität Kassel (Autor:in)
  • Michael Jäcker-Küppers - (Autor:in)
  • Folkert Kiepe - , Deutscher Städtetag (Autor:in)
  • Matthias Knobloch - , ACE Auto Club Europa e.V. (Autor:in)
  • Bernd Lehming - , Senatsverwaltung für Gesundheit, Umwelt und Verbraucherschutz (Autor:in)
  • Wolfgang Eberle - , Ministerium für Klimaschutz, Umwelt, Energie und Mobilität Rheinland-Pfalz (Autor:in)
  • Christian Popp - , Lärmkontor GmbH (Autor:in)
  • Werner Reh - , BUND (Autor:in)

Abstract

Effective noise control requires binding targets for overall noise exposure. Effective noise control requires an integrated strategy over all transport modes, all types of measures, short term to long term time horizons and the whole planning cycle. Central elements of such an integrated strategy are described. Background information on the status quo of the legal framework and on measures for reducing noise exposure form the basis for this strategy. The most important demands are summarized in ten key points.

Details

OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)6-18
Seitenumfang13
Fachzeitschrift Lärmbekämpfung : Akustik, Schallschutz, Schwingungstechnik
Jahrgang7
Ausgabenummer1
PublikationsstatusVeröffentlicht - Jan. 2012
Peer-Review-StatusJa
Extern publiziertJa