„Work in Progress“ - Museumstexte als Gebrauchsartikel. Eine Entdeckungsreise im Schulmuseum Dresden

Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/GutachtenBeitrag in Buch/Sammelband/GutachtenBeigetragenBegutachtung

Abstract

Museums are important social actors in the transfer of knowledge and museums are settings for the popularization of knowledge. Anyone who goes to a museum expects exhibits, but they also expect well-founded background knowledge about the exhibits. This background knowledge visitors usually learn from the accompanying texts. This article shows that these texts are not solitary products of abstract people, but are embedded in complex relationships between exhibits, space and museum visitors.

Details

OriginalspracheDeutsch
TitelTexträume und Raumtexte intermedial
Redakteure/-innenBergmann Regina, Joanna Szczek
ErscheinungsortGöttingen
Herausgeber (Verlag)Vandenhoeck und Ruprecht Verlage
Seiten231-254
Seitenumfang23
ISBN (Print)978-3-8471-1816-9
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2024
Peer-Review-StatusJa

Publikationsreihe

Reihe Fields of linguistics : aktuelle Fragestellungen und Herausforderungen
Band13
ISSN2941-7465

(Fach-)Tagung

TitelTage der Angewandten Linguistik VI
UntertitelTexträume und Raumtexte intermedial
Veranstaltungsnummer6
Dauer28 - 30 Juni 2023
Webseite
BekanntheitsgradInternationale Veranstaltung
OrtUniversität Wrocław
StadtWroclaw
LandPolen

Externe IDs

ORCID /0000-0002-5661-9203/work/179389460

Schlagworte

Schlagwörter

  • Linguistic Landscape, Multimodalität, Kulturwissenschaft(en)