Der blinde Fleck: Gender Studies, binäre Geschlechterkonstruktion und (Grund-)Schulpädagogik. Zur praktischen Relevanz theoretischer Reflexion
Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten › Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten › Beigetragen
Beitragende
Abstract
In school and primary school pedagogy, gender has been part of the disciplinary discourse since the 1980s. When dealing with the results of gender-sensitive (primary) school pedagogy, it is striking that they remain almost entirely attached to a gender-dichotomous focus on boys and girls. Against the background of the discourses of gender studies and the current state of gender research, this is not without problems: In accordance to these critical assumptions about binary gender construction, the state of research in gender-sensitive or gender-appropriate school and primary school pedagogy with regard to the persistence of gender-dichotomous concepts is critically analyzed and theoretically reflected.
Details
Originalsprache | Deutsch |
---|---|
Titel | Von der Vielheit der Geschlechter |
Redakteure/-innen | Julia von Dall‘Armi, Verena Schurt |
Erscheinungsort | Wiesbaden |
Herausgeber (Verlag) | Springer VS |
Seiten | 53-65 |
Seitenumfang | 13 |
Auflage | 1 |
ISBN (elektronisch) | ISBN: 978-3-658-32251-9 |
ISBN (Print) | 978-3-658-32250-2 |
Publikationsstatus | Veröffentlicht - 28 Sept. 2021 |
Peer-Review-Status | Nein |
Externe IDs
unpaywall | 10.1007/978-3-658-32251-9_5 |
---|