A field experiment on attracting crowdfunders
Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Forschungsartikel › Beigetragen › Begutachtung
Beitragende
Abstract
In a field experiment, we tracked whether crowdfunders clicked on a newsletter link to a new project and whether they invested. In terms of clicks, we find that crowdfunders overall respond most to an environmental framing, while older crowdfunders respond more to a financial framing than younger ones, and men respond less to a financial framing than women. There were no significant differences in terms of investments.
Details
| Originalsprache | Englisch |
|---|---|
| Aufsatznummer | 110928 |
| Seitenumfang | 5 |
| Fachzeitschrift | Economics Letters |
| Jahrgang | 222 |
| Publikationsstatus | Veröffentlicht - Jan. 2023 |
| Peer-Review-Status | Ja |
| Extern publiziert | Ja |
Externe IDs
| WOS | 000897260800014 |
|---|---|
| Scopus | 85145555104 |
| ORCID | /0000-0002-0576-7759/work/142239305 |
| Mendeley | 1ed98217-eda4-38b2-8819-2f748f1d16ff |
Schlagworte
Forschungsprofillinien der TU Dresden
DFG-Fachsystematik nach Fachkollegium
Fächergruppen, Lehr- und Forschungsbereiche, Fachgebiete nach Destatis
ASJC Scopus Sachgebiete
Schlagwörter
- Debt crowdfunding, ESG, Green investments, Investor preferences, Sustainable investments, Debt crowdfunding, Esg, Green investments, Investor preferences, Sustainable investments, ESG