A field experiment on attracting crowdfunders

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Beitragende

Abstract

In a field experiment, we tracked whether crowdfunders clicked on a newsletter link to a new project and whether they invested. In terms of clicks, we find that crowdfunders overall respond most to an environmental framing, while older crowdfunders respond more to a financial framing than younger ones, and men respond less to a financial framing than women. There were no significant differences in terms of investments.

Details

OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer110928
Seitenumfang5
FachzeitschriftEconomics Letters
Jahrgang222
PublikationsstatusVeröffentlicht - Jan. 2023
Peer-Review-StatusJa

Externe IDs

WOS 000897260800014
Scopus 85145555104
ORCID /0000-0002-0576-7759/work/142239305
Mendeley 1ed98217-eda4-38b2-8819-2f748f1d16ff

Schlagworte

Forschungsprofillinien der TU Dresden

Fächergruppen, Lehr- und Forschungsbereiche, Fachgebiete nach Destatis

Schlagwörter

  • Debt crowdfunding, ESG, Green investments, Investor preferences, Sustainable investments, Debt crowdfunding, Esg, Green investments, Investor preferences, Sustainable investments, ESG