Sustained complete molecular remission after imatinib discontinuation in children with chronic myeloid leukemia

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Beitragende

  • Olga Moser - , Universität Bonn (Autor:in)
  • Manuela Krumbholz - , Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (Autor:in)
  • Christian Thiede - , Medizinische Klinik und Poliklinik I, Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden (Autor:in)
  • Josephine T. Tauer - , Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden, Klinik und Poliklinik für Kinder- und Jugendmedizin (Autor:in)
  • Indra Janz - , Universitätsklinikum Schleswig-Holstein Campus Lübeck (Autor:in)
  • Melchior Lauten - , Universitätsklinikum Schleswig-Holstein Campus Lübeck (Autor:in)
  • Dagmar Dilloo - , Universität Bonn (Autor:in)
  • Markus Metzler - , Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (Autor:in)
  • Meinolf Suttorp - , Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden, Klinik und Poliklinik für Kinder- und Jugendmedizin (Autor:in)

Abstract

Approximately 40% of adults with chronic myeloid leukemia (CML) in prolonged complete molecular response (CMR) remain in CMR after imatinib discontinuation. Corresponding information in children is lacking. Two children with CML in CMR for 48 and 19 months after imatinib discontinuation showed low-level fluctuating disease at RNA transcript and genomic DNA levels. Both patients were low risk according to adult criteria. Since adults with molecular relapse responded to re-introduction of imatinib, we postulated that treatment discontinuation in low risk children might be justified within clinical trials with close monitoring. This may help to minimize exposure to imatinib and its potential side effects.

Details

OriginalspracheEnglisch
Seiten (von - bis)2080-2082
Seitenumfang3
FachzeitschriftPediatric Blood and Cancer
Jahrgang61
Ausgabenummer11
PublikationsstatusVeröffentlicht - 1 Nov. 2014
Peer-Review-StatusJa

Externe IDs

PubMed 24810322

Schlagworte

Schlagwörter

  • Childhood, CML, Imatinib