Studentenunterricht in der Neurologie - Das Dresdner DIPOL®-Curriculum

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Beitragende

  • Georg Gahn - , Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden (Autor:in)
  • V. Köllner - , Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden (Autor:in)
  • T. Kallert - , Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden (Autor:in)
  • J. Schmiedel - , Universitätsklinikum Carl Gustav Carus Dresden (Autor:in)
  • Ines Nitsche - , Technische Universität Dresden (Autor:in)
  • Peter Dieter - , Medizinische Fakultät Carl Gustav Carus Dresden (Autor:in)

Abstract

In 1999, the medical faculty of the University of Technology Dresden decided to reform the traditional curriculum towards a hybrid curriculum retaining traditional elements as lectures and bedside teaching with problem based learning (PBL-)tutorials. Neurology is taught together with psychosomatic medicine and psychiatry as a major topic of the 7,5-week PBL-course "Nervous System and Psyche". External evaluation data showed high acceptance of the course by the medical students. We describe concept, planning and implementation of the PBL-course "Nervous System and Psyche" with a focus on Neurology.

Details

OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)6-13
Seitenumfang8
FachzeitschriftAktuelle Neurologie
Jahrgang31
Ausgabenummer1
PublikationsstatusVeröffentlicht - Feb. 2004
Peer-Review-StatusJa

Schlagworte

ASJC Scopus Sachgebiete