NaLeKo: ein komplex annotiertes Lernerkorpus mit schriftlichen Erzähltexten des Deutschen als Erst- und Zweitsprache
Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Forschungsartikel › Beigetragen › Begutachtung
Beitragende
Abstract
NaLeKo is an online accessible and analyzable learner corpus of written texts of German as a first and second language. The underlying research aim is to analyze the written acquisition and development of narrative competence using a corpus-based approach. The corpus consists of narrative texts written by students in grades two to nine and contains general linguistic annotations, descriptions of learner-based deviations, expressed via target hypotheses and error tags. So far, the corpus has also been annotated for connectives used in the texts. As a result, the first corpus publication NaLeKo V1.0 is a deeply annotated multidimensional corpus with currently 288 narratives.
Details
Originalsprache | Deutsch |
---|---|
Seiten (von - bis) | 230–238 |
Fachzeitschrift | Zeitschrift Korpora Deutsch als Fremdsprache : KorDaF |
Jahrgang | 3 |
Ausgabenummer | 2 |
Publikationsstatus | Veröffentlicht - 23 Dez. 2023 |
Peer-Review-Status | Ja |
Extern publiziert | Ja |
Externe IDs
ORCID | /0000-0002-6397-510X/work/165062495 |
---|