Eleven strategies for making reproducible research and open science training the norm at research institutions

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftForschungsartikelBeigetragenBegutachtung

Beitragende

  • Friederike E. Kohrs - , Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)
  • Susann Auer - , Professur für Pflanzenphysiologie, Technische Universität Dresden (Autor:in)
  • Alexandra Bannach-Brown - , Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)
  • Susann Fiedler - , Wirtschaftsuniversität Wien (Autor:in)
  • Tamarinde Laura Haven - , Universität Aarhus (Autor:in)
  • Verena Heise - (Autor:in)
  • Constance Holman - , Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)
  • Flavio Azevedo - , Saxony Center for Criminological Research, University of Cambridge (Autor:in)
  • René Bernard - , Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)
  • Armin Bleier - , Leibniz Institute for the Social Sciences (Autor:in)
  • Nicole Bössel - , Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald (Autor:in)
  • Brian Patrick Cahill - , German National Library of Science and Technology - Leibniz Information Centre for Science and Technology (Autor:in)
  • Leyla Jael Castro - , ZB MED Information Centre for Life Sciences (Autor:in)
  • Adrian Ehrenhofer - , Professur für Mechanik multifunktionaler Strukturen, Technische Universität Dresden (Autor:in)
  • Kristina Eichel - , Freie Universität (FU) Berlin (Autor:in)
  • Maximillian Frank - , Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU) (Autor:in)
  • Claudia Frick - , Technische Hochschule Köln (Autor:in)
  • Malte Friese - , Universität des Saarlandes (Autor:in)
  • Anne Gärtner - , Professur für Differentielle und Persönlichkeitspsychologie (Autor:in)
  • Kerstin Gierend - , Universität Heidelberg (Autor:in)
  • David Joachim Grüning - , Universität Heidelberg, Leibniz Institute for the Social Sciences (Autor:in)
  • Lena Hahn - , Universität Trier (Autor:in)
  • Maren Hülsemann - , Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)
  • Malika Ihle - , Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU) (Autor:in)
  • Sabrina Illius - , MSH Medical School Hamburg (Autor:in)
  • Laura König - , Universität Bayreuth (Autor:in)
  • Matthias König - , Humboldt-Universität zu Berlin (Autor:in)
  • Louisa Kulke - , University of Bremen (Autor:in)
  • Anton Kutlin - , Max-Planck-Institute for the Physics of Complex Systems (Autor:in)
  • Fritjof Lammers - , Deutsches Krebsforschungszentrum (DKFZ) (Autor:in)
  • David M.A. Mehler - , RWTH Aachen University (Autor:in)
  • Christoph Miehl - , Max Planck Institute for Brain Research (Autor:in)
  • Anett Müller-Alcazar - , MSH Medical School Hamburg (Autor:in)
  • Claudia Neuendorf - , Eberhard Karls Universität Tübingen (Autor:in)
  • Helen Niemeyer - , Freie Universität (FU) Berlin (Autor:in)
  • Florian Pargent - , Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU) (Autor:in)
  • Aaron Peikert - , Max Planck Institute for Human Development (Autor:in)
  • Christina U. Pfeuffer - , Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt (Autor:in)
  • Robert Reinecke - , Johannes Gutenberg-Universität Mainz (Autor:in)
  • Jan Philipp Röer - , Witten/Herdecke University (Autor:in)
  • Jessica L. Rohmann - , Max-Delbrück-Centrum für Molekulare Medizin (MDC) (Autor:in)
  • Alfredo Sánchez-Tójar - , Universität Bielefeld (Autor:in)
  • Stefan Scherbaum - , Professur für Methoden der Psychologie und kognitive Modellierung, Technische Universität Dresden (Autor:in)
  • Elena Sixtus - , Universität Potsdam (Autor:in)
  • Lisa Spitzer - , Leibniz-Zentrum für Psychologische Information und Dokumentation (ZPID) (Autor:in)
  • Vera Maren Straßburger - , MSH Medical School Hamburg, Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)
  • Marcel Weber - , Universität des Saarlandes (Autor:in)
  • Clarissa J. Whitmire - , Max-Delbrück-Centrum für Molekulare Medizin (MDC), Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)
  • Josephine Zerna - , Sonderforschungsbereich 940: Volition und kognitive Kontrolle: Mechanismen, Modulatoren, Dysfunktionen, Professur für Differentielle und Persönlichkeitspsychologie, Technische Universität Dresden (Autor:in)
  • Dilara Zorbek - , Charité – Universitätsmedizin Berlin (Autor:in)

Abstract

Reproducible research and open science practices have the potential to accelerate scientific progress by allowing others to reuse research outputs, and by promoting rigorous research that is more likely to yield trustworthy results. However, these practices are uncommon in many fields, so there is a clear need for training that helps and encourages researchers to integrate reproducible research and open science practices into their daily work. Here, we outline eleven strategies for making training in these practices the norm at research institutions. The strategies, which emerged from a virtual brainstorming event organized in collaboration with the German Reproducibility Network, are concentrated in three areas: (i) adapting research assessment criteria and program requirements; (ii) training; (iii) building communities. We provide a brief overview of each strategy, offer tips for implementation, and provide links to resources. We also highlight the importance of allocating resources and monitoring impact. Our goal is to encourage researchers - in their roles as scientists, supervisors, mentors, instructors, and members of curriculum, hiring or evaluation committees - to think creatively about the many ways they can promote reproducible research and open science practices in their institutions.

Details

OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummere89736
FachzeitschrifteLife
Jahrgang12
PublikationsstatusVeröffentlicht - 23 Nov. 2023
Peer-Review-StatusJa

Externe IDs

PubMed 37994903
ORCID /0000-0003-4296-963X/work/148603430
ORCID /0000-0002-4408-6016/work/148604202
ORCID /0000-0003-2892-884X/work/148606000
ORCID /0000-0002-2370-8381/work/148606595

Schlagworte

Schlagwörter

  • curriculum design, higher education, medicine, open science, reproducible research, scientific rigor, transparency, Reproducibility of Results, Physicians, Humans, Mentors, Personnel Selection, Research Personnel