Zur Funktion des erfahrungsbasierten Argumentierens im Cannabis-Diskurs. Ein Vergleich von YouTube-Kommentaren zu deutschen und kanadischen Fernsehbeiträgen
Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten › Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten › Beigetragen › Begutachtung
Beitragende
Abstract
This paper takes a closer look at experiential argumentation in the cannabis discourse. Using selected examples from a German-Canadian YouTube comment corpus, it is demonstrated how personal consumption experiences are utilized for argumentative purposes. It can be shown cross-nationally that these experiences are often presented in the form of fragmented narratives, which simultaneously serve as arguments for certain contentious theses. In the context of the analysis, the emotionalization and credibility resources brought to bear are also examined in more detail.
Details
| Originalsprache | Deutsch |
|---|---|
| Titel | Argumentation, Persuasion und Manipulation in Medientexten und -diskursen |
| Redakteure/-innen | Roman Opiłowski, Hartmut E. H. Lenk, Beata Mikołajczyk, Nadine Rentel |
| Herausgeber (Verlag) | V & R unipress |
| Seiten | 113-128 |
| Seitenumfang | 16 |
| ISBN (elektronisch) | 978-3-7370-1806-7 |
| Publikationsstatus | Veröffentlicht - 2025 |
| Peer-Review-Status | Ja |
Publikationsreihe
| Reihe | Interdisziplinäre Verortungen der Angewandten Linguistik |
|---|---|
| Band | 20 |
Externe IDs
| Mendeley | 726e9516-0dcb-35da-af11-baa82f1441f9 |
|---|---|
| unpaywall | 10.14220/9783737018067.113 |