Zur Funktion des erfahrungsbasierten Argumentierens im Cannabis-Diskurs. Ein Vergleich von YouTube-Kommentaren zu deutschen und kanadischen Fernsehbeiträgen

Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/GutachtenBeitrag in Buch/Sammelband/GutachtenBeigetragenBegutachtung

Abstract

This paper takes a closer look at experiential argumentation in the cannabis discourse. Using selected examples from a German-Canadian YouTube comment corpus, it is demonstrated how personal consumption experiences are utilized for argumentative purposes. It can be shown cross-nationally that these experiences are often presented in the form of fragmented narratives, which simultaneously serve as arguments for certain contentious theses. In the context of the analysis, the emotionalization and credibility resources brought to bear are also examined in more detail.

Details

OriginalspracheDeutsch
TitelArgumentation, Persuasion und Manipulation in Medientexten und -diskursen
Redakteure/-innenRoman Opiłowski, Hartmut E. H. Lenk, Beata Mikołajczyk, Nadine Rentel
Herausgeber (Verlag)V & R unipress
Seiten113-128
Seitenumfang16
ISBN (elektronisch)978-3-7370-1806-7
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2025
Peer-Review-StatusJa

Publikationsreihe

ReiheInterdisziplinäre Verortungen der Angewandten Linguistik
Band20

Externe IDs

Mendeley 726e9516-0dcb-35da-af11-baa82f1441f9
unpaywall 10.14220/9783737018067.113